Komerční banka patří mezi přední bankovní instituce v České republice, ve střední a východní Evropě. Je součástí mezinárodní skupiny Société Générale (jedna z největších evropských finančních skupin).
KB funguje v České republice od roku 1990, kdy vznikla z bývalé Státní banky československé. Od 23.10.1992 se stala akciovou společností.
V současné době nabízí služby v oblasti retailového, podnikového a investičního bankovnictví, pojištění a penzijní připojištění, stavební spoření a také spotřebitelské úvěry. Díky mnoha pobočkám i on-line službám je velmi dobře dostupná všem klientům.
Služby Komerční banky využívá více jak 1,6 milionu klientů. Banka má nad 400poboček a téměř 800 bankomatů po celé ČR.
Komerční banka je mateřskou společností Skupiny KB, do níž patří:
- Modrá pyramida stavební spořitelna, a.s.
- KB Penzijní společnost, a.s.
- Factoring KB, a.s.
- ESSOX s.r.o.
- Komerční pojišťovna a.s.
- SG Equipment Finance Czech Republic s.r.o.
- Protos, uzavřený investiční fond, a.s.
- KB Real Estate
- VN 42, s.r.o.
- Bastion EuropeanInvestmentsS.A.
- STD2, a.s.
Zisk Komerční banky ve 3. čtvrtletí roku 2017 vzrostl na 11,2 mld Kč (zdroj ČTK):
Následující grafy ukazují minimální výši úrokových sazeb podle doby fixace pro hypoteční úvěry od KB:
U Americké hypotéky je minimální výše úrokové sazby u KB shodná pro všechna období fixace. Úroková sazba činí minimálně 4,69 %.
Hodnocení Komerční banky
+ Velká banka se silným kapitálovým zázemím.
+ Široká síť poboček.
+ Značné zkušenosti se všemi druhy hypoték – refinancování, koupě, výstavba atd.
+ Velký počet smluvních odhadců.
+ Při využití doplňkových služeb (platební karta, pojistka nemovitosti, rizikové životní pojištění, investiční fond atd.) lze dohodnout vedení běžného účtu na rok zdarma s možností prodloužení.
+ Pro své služby v oblasti financování bydlení využívá svá hypoteční centra a celou řadu externích zprostředkovatelů.
+ Banka nabízí ke svým hypotékám pojištění nemovitosti a také rizikové životní pojištění „pro případ neschopnosti splácet“.
+ Má k dispozici velmi široké spektrum možností výběru doby fixace a to s výraznými rozdíly v úrokových sazbách.
- Ne každý klient projde požadavky banky na bonitu.
- Banka netoleruje byť jen minimální negativní záznam v bankovních registrech.
- Je poměrně citlivá na mladé klienty, obzvláště pak bez prokázání hladké úvěrové minulosti.
- V případě, že se podaří vyjednat nulový poplatek za vedení běžného účtu, musí si o prodloužení této akce klient každý rok žádat a podepsat dodatek.
S hodnocením banky souhlasím. Pro banku je velmi důležitá úvěrová historie klientů (především těch mladších). K osobnímu projednání je pak i poplatek za vyřízení úvěru a za odhad nemovitosti.
Administrativní komplikací pro klienta je nutnost každoroční žádosti o prodloužení bezpoplatkového vedení účtu (pokud se klientovi podaří si jej vůbec zajistit).
Co se týká úroků KB, výše úrokové sazby ve srovnání s konkurencí v různých časových obdobích bývá často velmi rozdílná. To znamená někdy výhodu, ale i nevýhodu – záleží, jaký kdo „strefí“ termín.
Rozhodně bych doporučil si u finančního odborníka porovnat sazby s konkurencí. To platí pro všechny účely hypotéky.